Anunțul pentru cei care au credite la această bancă. Ce au decis pentru 25.000 de clienți

de: Andrei Simion
13 04. 2020

Guvernul a venit cu cadrul legal pentru ca românii afectați de pandemia de coronavirus să poată cere amânarea plății ratelor. Dar bănci precum Raiffeisen se pregătiseră deja pentru acest scenariu și solicitări în acest sens existau.

La sfârșit de martie, Guvernul a venit cu OUG 37, cea care creează cadrul legal pentru ca românii să poată cere amânarea plății ratelor la bancă. E permisă o perioadă de până la nouă luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020 – adică sfârșitul anului.

Numai că băncile căutaseră deja soluții individuale înainte de apariția actului normativ. Și unele chiar au fost soluționate. E cazul Raiffeisen Bank. Banca susține că a amânat ratele pentru peste 25.000 de clienţi, conform proprilor norme.

Pe de altă parte, cererile venite în baza OUG 37 sunt încă în analiză.

Raiffeisen Bank, cereri record pentru amânarea ratelor

Banca susține că în perioada 16 martie – 3 aprilie, de la decretarea stării de urgenţă și până la intrarea în vigoare a OUG 37/2020, a soluţionat cererile a peste 25.000 de clienţi persoane fizice cu credite, care au solicitat amânarea plăţii ratelor. De menționat că sunt soluțiile proprii, așadar totul s-a făcut în baza ințelegerilor individuale, diferite de la caz la caz.

„Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clienţii care aveau în contract opţiunea de amânare a ratelor, precum şi posibilitatea să o exprime prin intermediul call-center-ului, fără nici o altă formalitate, dat fiind că acesta este un canal securizat şi cu înregistrare a opţiunii clientului. Pentru alţi circa 7.000 de clienţi am găsit soluţii potrivite cu situaţia concretă pe care ne-au relatat-o. Era normal în contextul în care oamenii sunt îngrijoraţi că le scad veniturile sau că îşi pierd locul de muncă să vină către noi din primul moment când a fost decretată starea de urgenţă, să vadă ce posibilităţi sunt dacă au nevoie de o amânare a ratelor”, spun reprezentanții băncii.

Banca vine și cu câteva sfaturi: clienții ar fi bine să-şi analizeze nevoile în mod raţional, să nu ia decizii financiare pripite şi să nu se supună la şocuri, nici acum şi nici în viitorul apropiat. Nouă luni în plus la un credit poate fi o perioadă mare, așa că cel mai bine ar fi ca fiecare să se gândească dacă are nevoie reală pentru a-și amâna ratele.

Între timp, sunt procesate și cererile de amânare în baza OUG 37.  Pentru aceste solicitări sunt puse la dispoziție doar platformele oficiale:

  • formular online pe site https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/asistenta/suspendare-rate-credite/
  • la telefon*2000
  • pe email suspendarerateOUG37@raiffeisen.ro
  • în agentiile bancii sau prin posta, la adresa din Bucuresti, Calea Floreasca, nr. 246 D, cod postal 014476 .

Clienţii băncii pot opta pentru noile reglementări în termenul legal, adică până la 14 mai 2020.